OHLASY VYBRANÝCH SPORTOVCŮ, VYUŽÍVAJÍCÍ PRŮVODCE SPONZORINGEM
Díky průvodci jsem pochopila, že je potřeba každému sponzorovi připravit vlastní nabídku pro sponzorování. Je to užitečný návod, který mi pomohl získat sponzora.
Sponzoring pro mě znamenal něco složitého, neuměl jsem v tom chodit. Měl jsem určitou představu o tom, jak sponzora oslovit, ale nebyl jsem úspěšný. Po přečtení průvodce sponzoringem jsem si konečně udělal jasno a zjistil jsem, že s tímto podrobným návodem je vytvoření nabídky pro sponzora poměrně snadné.
V průvodci mě nejvíce zaujaly triky zkušených manažerů a tipy, jak sponzora skutečně nadchnout pro nabídku spolupráce. Jsem rád, že si mohu svou nabídku sestavit podle podrobného návodu a na nic nezapomenu. Super také je, že všechny dokumenty mi byly poskytnuty. Nemusel jsem tak vytvářet smlouvu pro sponzora, ani report a hodnotící dokumentaci.
Se svými sponzory spolupracuji již dlouhou dobu, ale vždy je co zlepšovat. Byl jsem zvědavý, a tak jsem si pořídil Průvodce sponzoringem. Díky zajímavým informacím jsem dokázal sponzorům připravovat přehledné reporty s vyhodnocováním konkrétních spoluprací. Sponzor až poté viděl, že se nám daří a navýšil mi sponzoring. Jsem opravdu vděčný za tento skvělý návod.
Byl jsem zvyklý posílat velkou spoustu žádostí o sponzoring, trávil jsem hodiny času u e-mailu a většinou se mi ani nikdo neozval. Až poté, co jsem si přečetl návod, jak postupovat při oslovení sponzora jsem zjistil, že to vůbec není o posílání hromady nabídek a už vůbec ne e-mailem. Nyní se zaměřuji pouze na pár vybraných společností a těm se snažím vytvořit nabídku na míru. Uvědomit si to dříve, tak bych měl mnohem více času na něco jiného.
ZMĚŇTE ZPŮSOB
JEDNÁNÍ SE SPONZORY/
Vždycky jsem měla sen získat sponzora, mít možnost s nějakou firmou spolupracovat a společně tvořit něco, co má význam. Posílala jsem spoustu žádostí do různých společností, ale bohužel se mi nikdy nedostalo odpovědi. Po čase jsem si začala myslet, že jsem pro sponzory nezajímavá a nemá cenu se tomu dále věnovat. Byla jsem demotivovaná. Na internetu jsem náhodou narazila na Průvodce sponzoringem a najednou jsem dostala pocit, že by se mohlo něco změnit. A také že ano, opět jsem měla motivaci se o něco snažit, a tak jsem si s pomocí průvodce připravila nabídku pro společnost, o kterou jsem se dlouho snažila. Postupovala jsem po krůčcích, ale nakonec se to vyplatilo. Mám svého sponzora a pracujeme na úžasném projektu, který dává smysl i pro ostatní lidi, nejen pro mě. A to je úžasné. Jsem neskutečně šťastná a vřele doporučuji pořídit si tohoto užitečného pomocníka. Někdo měl skvělý nápad, že tyto informace poskytl ostatním sportovcům. Mělo by se to veřejně učit! 🙂
Abych řekl pravdu, vždy jsem nabídku pro sponzory koncipoval tak, že jsem z ní chtěl získat co možná nejvíce. Možná to z toho bylo patrné, a proto jsem od sponzorů nezískával nikterak závratné částky. Nikdy jsem si nemohl stěžovat, sponzory jsem měl. Nicméně jsem nějak cítil, že to pořád není ono, chtěl jsem získat více. Prostudoval jsem snad vše, co na internetu je, ale nikde jsem nenašel žádný návod, jak sponzora zaujmout. Kamarád, který dělá marketing mi pověděl o této stránce a ať si to zkusím nastudovat. Pořídil jsem si průvodce a pochopil jsem, v čem jsem dělal celou dobu zbytečné chyby. Po drobných úpravách mé nabídky se mi daří s mými partnery pracovat na sponzoringu za mnohem vyšší částky, jelikož i oni sami pochopili možnosti, které jsme předtím ani zdaleka nevyužívali.
Díky za skvělý návod, který mi pomohl s vytvořením prezentace pro sponzora. Posílala jsem vždy jen nabídky do e-mailu, ale to moc nefungovalo. Zkusila jsem to změnit a 5 nabídek poslat poštou, každou do jiné společnosti. Napsala jsem k tomu průvodní dopis přesně podle návodu a 3 společnosti se mi ozvaly. Moc děkuji a ráda tento návod všude doporučím.
Každou sezónu jsem trávil hodně času oslovováním spousty sponzorů, abych si udržel celý svůj roční budget aktuální a mohl jsem pokračovat ve sportu. Několik trefných rad z průvodce mi ukázalo, jak nastavit se sponzory procesy spolupráce, abych si je ‚‚zaháčkoval‘‘ na delší dobu a nemusel každý rok hledat nové. Obrovská úspora času, chválím jednoduchost návodu.
Dlouho mě trápilo, že jsem dal do tvorby žádosti o sponzoring tolik úsilí, ale neviděl jsem žádnou hodnotu, kterou by mi to přineslo. Snažil jsem se do nabídky napsat co možná nejvíce informací, aby měl sponzor dostatek podkladů a různých možností na výběr. Sponzor na mě ale při schůzce působil negativně, chvilku poslouchal, ale pak už koukal všude možně a nevnímal. Schůzka dopadla tragicky. Zeptal jsem se ho, proč jsme se nakonec nedomluvili na spolupráci a on mi řekl, že jsem ho zahltil tolika informacemi, že se v tom ztratil, a nakonec ho to přestalo úplně zajímat. Hledal jsem na netu info o tom, jak připravit zajímavou nabídku, abych sponzora upoutal a udržel jeho pozornost. Našel jsem Průvodce sponzoringem. Nabídky už připravuji stručně a výstižně podle skvělých rad a tipů. Zkusil jsem toho samého sponzora, a nakonec jsme si na jednu z předložených možností plácli. V jednoduchosti je síla.
Po přečtení průvodce jsem se naučila vytipovat na základě jednoduchých kroků potenciálního sponzora, pro kterého si pak připravím vždy konkrétní žádost o sponzorství. Hodně mě to baví, miluji svůj sport i tuhle práce se sponzory.
PŘEDLOŽTE SPONZOROVI
BEZCHYBNOU NABÍDKU/
O sponzoringu jsem nikdy nepřemýšlel jako o obchodním partnerství. Myslel jsem si, že když požádám sponzora o peníze, tak mi je poskytne a já mu na oplátku zveřejním logo na mých webových stránkách. Tento návod mi otevřel oči a pomohl mi uvědomit si, že nemusím každý rok hledat pořád nové sponzory. Stačí jen, když spolupráci správně nastavíme, budeme plnit domluvené cíle a po skončení je vyhodnotíme. Cíle si vždy stanovíme tak, abychom jich dosáhli. Obě strany jsou spokojeny, proto můžeme se sponzorem spolupracovat dlouhodobě.
Než jsem si přečetla průvodce sponzoringem, měla jsem ve zvyku žádat sponzory o poměrně nízké částky. Je pravda, že sponzor mi skoro pokaždé požadovanou výši sponzoringu poskytl. Ale pak jsem si uvědomila, proč nezkusit požádat o vyšší částku. Sponzor mi řekl, že sám čekal, kdy si řeknu o více. Přitom stačilo pouze přestat se bát říct si o více. Průvodce mi pomohl uvědomit si, že mám co nabídnout a když je sponzor spokojený, tak mi může poskytnout lepší podmínky.
Musím říci, že jsem absolvovala nespočet kurzů a workshopů, ale takto přehledně zpracovaných návod, jak žádat sponzory o finance jsem ještě neviděla. Skvělé je, že díky návodu umím napsat žádost o sponzoring, která pro mou dceru zajistila sponzora. Je fajn, že se mi podařilo snížit výdaje na dceřin sport, který je neskutečně nákladný.
Moc chválím Vaši práci a parádní návod na sponzorství. Díky hezkému zpracování a užitečným radám se mi podařilo vytvořit si seznam sponzorů, které jsem mohla požádat o spolupráci. Pracuji několik let v marketingu, ale uznávám, že jsem se nikdy nesetkala s takto odborně sepsaným dokumentem, a přesto tak jednoduchým k pochopení. Dali jste si záležet. Tak ať průvodce sponzoringem pomůže co nejvíce lidem, kteří hledají sponzory :-))
Pro sponzory jsem měl vytvořenou nabídku spolupráce a tu jsem jim posílal. Vůbec mě nenapadlo, že když se mi sponzoři neozývali, tak by to mohlo být kvůli tomu, že jsem nepřipravil nabídku konkrétně pro danou firmu. Myslel jsem si, že jedna nabídka mi stačí, ale už si to nemyslím. Teď už vím, jak přesně nabídky připravovat. Nyní se dokáži se sponzory bavit o tom, jak by mohla spolupráce vypadat a jak dále pokračovat.
Sponzoring je převažujícím zdrojem mých příjmů a proto musím sponzorům poskytovat skutečně plnohodnotný servis. Pořád hledám nové možnosti, jak sponzorovi nabídnout něco, co by ho po marketingové i obchodní stránce ve spolupráci se mnou posunulo dále. Jsem rád, že několik zajímavých tipů jsem si mohl z průvodce sponzoringem odnést. Je fajn vědět, že i když někdo dělá svoji práci skvěle, umí se o své know-how podělit s ostatními. Za mě maximální spokojenost.